FANDOM

IlmahisetMuokkaa

Taiat
Mesmer
Kilpi
Kielet
Paraneminen

Ilmahiset on ainoa keijulaji, jonka edustajilla on syntyessään siivet. Ilmahiset ovat suunnilleen metrin mittaisia, ja niillä on suipot korvat ja vihreä iho. Luonteeltaan ne ovat yleensä hilpeän huolettomia ja älyltään keskinkertaisia, eivätkä he lentäessään aina katso eteensä. Lentäminen on ilmahisille tärkeintä elämässä ja siivet ovat niiden tärkein elin.

Sarjassa esiintyviä ilmahisia: Chix Verbil.

TontutMuokkaa

Taiat
Mesmer
Kilpi
Kielet
Paraneminen

Tontut ovat älykkäitä, mutta erittäin itsepäisiä. Niillä on lapsen mittasuhteet, suuri ja herkkä pää. Niiden pääkallo on erittäin hauras. Monet keijut ilahtuvat jo tonttujen näkemisestä, joten he ovat "terapiaa kahdella jalalla". Tontut pitävät vallasta ja suklaasta. Tryffelit ovat tontuille erityisen mieleen. Tontun vihoihin ei kannata koskaan hankkiutua.

Sarjassa esiintyviä tonttuja: Opal Koboi, Mervall Brill, Descant Brill ja Doodah Day.

HiidetMuokkaa

Taiat
Tulipallo

Hiidet ovat tyhmiä, silmäluomettomia, suomuisia olentoja, jotka osaavat loihtia tulta. Ne haastavat mielellään riitaa ja pitävät tulesta (tulenkestävä nahka). Ne kostuttavat silmämuniaan nuolemalla. Hiidet laskeutuvat kiireessä juoksemaan neljällä jalalla. Ne luovat nahkansa kahdesti vuodessa, ja tekevät vanhoista nahoistaan vaatteita, kun vaivautuvat sellaisia käyttämään.

Sarjassa esiintyviä hiisiä: Kenraali Scalene.

KääpiötMuokkaa

Taiat
Mesmer
Kilpi
Kielet
Paraneminen

Kääpiöuroksilla on kyky loksauttaa leukansa sioiltaan ja kaivaa suullaan maata saaden se menemään peräpäästä ulos muutamassa sekunnissa saaden siitä kaikki mineraalit ja syötäväksi kelpaavat aineet. On tyypillistä, että tämän jälkeen ilmenee suolistokaasuvaivoja. Jos kääpiö on tarpeeksi pitkään juomatta, sen ihohuokoset avautuvat nuppileulanpään kokoisiksi imukupeiksi. Kääpiöiden sylki kovettuu ollessaan kosketuksissa ilmaan. Sylki myös hehkuu pimeässä ja sillä on parantavia ominaisuuksia. Jos kääpiö vahingossa kaivautuu mereen, sille ei tule sukeltajantautia. Kääpiöt itse eivät tosin ole itse tietoisia tästä. Kääpiöiden partakarvat toimivat kompassina. Kääpiöt ovat herkkiä auringonvalolle, niiden nahka alkaa punoittaa muutamasa minuutissa pilviselläkin säällä. Pystyvät käyttämään sormiaan yhtä hyvin kuin varpaitaan. Pitävät kullasta ja jalokivistä. Taipumusta rikollisuuteen.

Sarjassa esiintyviä kääpiöitä: Mulch Diggums.

MenninkäisetMuokkaa

Taiat
Mesmer
Kilpi
Kielet
Paraneminen

Menninkäiset ovat päättäväisiä ja rusehtavaihoisia olentoja, järjestelmällisiä ja vahvasti oikeudentajuisia. Niillä on sarkastinen huumorintaju ja ne pitävät lentämisestä sukkuloilla tai siivillä.

Sarjassa esiintyviä menninkäisiä: Holly Short, Julius Root, Turnball Root, Trouble Kelp, Grub Kelp, Vinyáya ja Briar Cudgeon.

MaahisetMuokkaa

Taiat
Mesmer
Kilpi
Kielet
Paraneminen

Maahiset ovat hidasälyisiä ja töykeitä olentoja, jotka ovat mieltyneitä kultaan.

Sarjassa esiintyviä maahisia: Ark Sool.

DemonitMuokkaa

ParatMuokkaa

Taiat
Rotu ei kykene taikuuteen

Parat ovat menninkäismäisiä, harmaaihoisia ja töpöhäntäisiä nuoria demoneita jotka saavat murrosiässä väänteleet ja muuttuvat demoneiksi, mutta on myös mahdollista ettei para koskaan saa väänteleitä vaan saa niiden sijasta taikavoimat jolloin kyseinen para on demonivelho.

DemonitMuokkaa

Taiat
Rotu ei kykene taikuuteen

Demonit ovat älykkäitä mutta itsepäisiä olentoja, jotka ovat eristetty Hybrasin saarelle Limboon kymmeneksi tuhanneksi vuodeksi. Nuoret demonit, parat, ovat menninkäismäisiä, harmaaihoisia ja töpöhäntäisiä. Kun para tulee todella verenhimoiseksi, se saa väänteleet ja sen ihohuokosista tulvii ravintolimaa, joka peittää sen koteloon. Kotelossa para kokee muodonmuutoksen ja se tulee kotelosta ulos täysikasvuisena demonina.

Sarjassa esiintyviä demoneita: Leon Abbot.

DemonivelhotMuokkaa

Demonivelhot eivät saa lainkaan väänteleitä, joten ne näyttävät täysikasvuisinakin paroilta ja niillä on mahtavat taikavoimat.

Sarjassa esiintyviä demonivelhoja: Numero 1, Qwan ja Qweffor.

RiiviötMuokkaa

Taiat
Rotu ei kykene taikuuteen

Riiviöt ovat ensimmäisessä kirjassa mainittu keijulaji. Ne ovat pieniä ja osaavat lentää. Riiviö vilahtaa myös sarjakuvasovituksen sivulla 51, toisessa ruudussa, missä se asettaa jonkinlaista sidettä komentaja Rootin käteen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki