FANDOM

Artemis Fowl -sarjassa mainitaan useita eri valtioita ja matkataan ympäri maailmaa. Tässä muutamia tapahtumapaikkoja.

Irlanti Muokkaa

Suurin osa maan pinnalla tapahtuvista kohtauksista ovat juuri Irlannissa. Artemis Fowl II itse on irlantilainen, ja hänen kotinsa Fowl Manor sijaitsee siellä. Keijut viittaavat Irlantiin nimellä Kotisaari.

Irlanti on esiintynyt ainakin jossain määrin jokaisessa Artemis Fowl -kirjassa.

Islanti Muokkaa

Islanti nähtiin kirjassa Artemis Fowl: Atlantiskompleksi, sillä Artemis oli kutsunut sinne Foalyn, Hollyn ja Vinyáyan esitelläkseen suunnitelmansa jäätiköiden sulamisen hidastamiseksi.

Iso-Britannia Muokkaa

Kirjassa Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi Artemis ja Butler ovat Lontoossa tekemässä kauppoja Jon Spiron kanssa.

Lisäksi Lontoo mainitaan lyhyesti kirjassa Artemis Fowl: Viimeinen vartija.

Italia Muokkaa

Italia mainitaan kirjassa Artemis Fowl: Opalin kosto, kun sisilialainen tiedemies Giovanni Zito onnistuu lähettämään luotaimen kohti maan keskipistettä, joka voisi löytää Hautautuneet Alueet.

Japani Muokkaa

Japani on vain mainittu lyhyesti paikkana, jossa Butler harjoitteli senseinsä Madame Kon opissa.

Marokko Muokkaa

Marokossa käydään kirjassa Artemis Fowl: Aikaparadoksi, kun 10-vuotias Artemis on aikeissa myydä maailman viimeisen silkkisifakan ekstinktionistien johtajalle Damon Kronskille.

Meksiko Muokkaa

Meksiko nähdään kirjassa Artemis Fowl: Atlantiskompleksi, sillä Juliet on siellä painijana.

Ranska Muokkaa

Ranska nähdään kirjassa Artemis Fowl: Kadonnut siirtokunta, kun Artemis ystävineen lähtevät hakemaan Nro 1:stä Minerva Paradizon kartanolta.

Suomi Muokkaa

Ensimmäisen kerran Suomi mainitaan kirjassa Artemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa, kun Holly kuljettaa Artemiksen isän Helsingin yliopistolliselle keskussairaalalle.

Toisen kerran Suomi mainitaan kirjassa Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi Artemiksin päiväkirjamerkinnöissä tämän vierailustaan isänsä luona sairaalassa.

Kolmannen kerran Suomi nähdään kirjassa Artemis Fowl: Aikaparadoksi, jossa Holly on tutkimassa Helsingin edustalla lepäävää krakenia, joka ulkopuolisille näyttää vain tavalliselta saarelta.

Taiwan Muokkaa

Taiwan nähdään kirjassa Artemis Fowl: Kadonnut siirtokunta, jossa Artemis kumppaneineen lähtevät tekemään vaihtokauppoja Taipei 101 -pilvenpiirtäjään.

Venäjä Muokkaa

Venäjä on keskeisenä tapahtumapaikkana kirjassa Artemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa, jossa Artemis ja Butler lähtevät keijujen avustuksella pelastamaan Artemiksen isää Venäjän mafian kynsistä.

Lisäksi Butlerin on kerrottu tehneen aiemminkin keikkaa Venäjällä ja Angeline Fowlin sukujuurten on ilmoitettu tulevan sieltä.

Vietnam Muokkaa

Vietnam nähdään kirjan Artemis Fowl alussa, jossa Artemis ja Butler ovat Ho Chi Minhissä ja saavat kopioitua eräältä ilmahiselta keijujen Kirjan.

Ho Chi Minh ja samainen ilmahinen mainitaan myös kirjassa Artemis Fowl: Atlantiskompleksi.

Yhdysvallat Muokkaa

Ensimmäisen kerran Yhdysvalloissa vieraillaan kirjassa Artemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa, jossa Mulch on onnistunut piiloutumaan Los Angelesiin.

Toisella kerralla kirjassa Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi Artemis kumppaneineen menevät Chicagoon hakemaan Artemiksen C Cubea Jon Spirolta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki